De creatieve kanten van Guido Blok
Als ik ’s morgens mijn koffie drink, zie ik de advertenties op nu.nl. Elke dag vallen mij posters en reclames op als ik mij door de stad beweeg. Op mijn werk is creativiteit altijd aanwezig en ’s avonds kan ik mijn ogen niet af houden van commercials op tv.
Al zeker 25 jaar ben ik werkzaam in de reclame. Na de grafische school en een half afgemaakte kunstacademie ben ik in 1995 begonnen als jonge creatief met retail en actiemarketing campagnes. In het jaar 2000 heb ik de overstap gemaakt naar de online wereld. In het begin als designer om de ux wereld beter te begrijpen om vervolgens weer door te stromen naar de rol als art director en meer met online creatieve concepten bezig te zijn. Sinds 2015 ben ik als zzp’er werkzaam en inzetbaar als allround creatief (concept, offline en online design). Ik help reclamebureaus op diverse vlakken met hun creatieve campagnes, maar werk ook veel samen met zelfstandige marketeers aan opdrachten of voor eigen opdrachtgevers.
Samen werken aan een visueel verhaal
Brainstormen, concepten ontwikkelen, schetsen en ontwerpen. Elke dag ben ik wel bezig met het verzinnen en vertalen van een thema, boodschap of inhoud naar een visuele taal zonder het doel van de communicatie uit het oog te verliezen. Soms een pittige opgave, en juist daarom werk ik ook graag met anderen. Communicatie specialisten of bureau’s waarvoor ik kan werken, maar ook zeker om mee samen te werken en inspiratie te delen.
Zo wordt het werk een feestje.