
De creatieve kanten van Guido Blok
Al zeker 30 jaar ben ik werkzaam in de reclame. Na de grafische school en een half afgemaakte kunstacademie ben ik in 1995 begonnen als jonge creatieve ontwerper met retail en actiemarketing campagnes. In het jaar 2000 heb ik de overstap gemaakt naar de online wereld. In het begin als designer om de ux wereld beter te begrijpen om vervolgens door te stromen naar de rol als senior designer en meer met online creatieve concepten bezig te zijn. Sinds 2015 ben ik werkzaam als zzp’er en inzetbaar als allround senior designer (concept, grafisch en online design). Soms help ik reclamebureaus met hun creatieve campagnes, maar meerendeel werk ik voor een marketing/communicatie afdeling van organisaties, waarbij de expertise van goede strategische visuele communicatie ontbreekt.
Samen werken aan een visueel verhaal
Brainstormen, concepten ontwikkelen, schetsen en ontwerpen van (social media) campagnes, websites en/of brochures . Elke dag ben ik wel bezig met het verzinnen en vertalen van een thema, boodschap of inhoud naar een visuele taal zonder het doel van de communicatie uit het oog te verliezen. Soms een pittige opgave, en juist daarom werk ik ook graag met anderen. Communicatie specialisten of bureau’s waarvoor ik kan werken, maar zeker om mee samen te werken en inspiratie te delen.
Zo wordt het werk een feestje.

